|
|
|
Auto |
|
|
|
|
All Terain
Vehicle
Vrei sa explorezi locuri neatinse, sa alergi
ca nebunul pe plaja sau sa mergi la vânatoare
în creierii muntilor? Cu un ATV nimic nu
pare imposibil. Totul este la degetul tau…
mare.
|
|
|
|
|
|
Jos cu planetare |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sportul cu motor în care pe ploaie nu porti
casca cu viziera, pentru ca n-ai mai vedea nimic de
noroi.
Ultima data când am scris despre competitiile
de Autocross de la noi am facut-o cu o strângere
de inima. Dupa cum se prezenta situatia, am avut impresia
ca n-au un viitor prea stralucit, din cauza costurilor
pe care le implica. Numai ca de data asta mi-am schimbat
total parerea, deoarece, pentru câteva ture
bune, m-am suit într-un cadru si niste fiare
care odata se numeau Audi si mi-am facut de cap pe
traseu. Sincer, n-am nimerit a-ntâia oricât
m-am chinuit, da’ m-am descurcat binisor cu-a
doua si cu-a treia. N-am putut tine ochii deschisi
tot timpul, pentru ca n-aveam parbriz, si am evitat
sa ma iubesc cu parapetii pentru ca nu era masina
mea - nici mie nu mi-ar fi convenit ca înainte
de cursa un damblagiu sa vina sa-mi suie rabla pe
pereti, doar de distractie. În schimb, baietii
mi-au spus ca am tras de volan cum trebuie în
curbele pline de noroi. La sfârsitul derapajelor,
pe un frig #sora cu gerul#, mi-am dat seama ca o sa
încep sa strâng niste bani, ca sa ma dau
si eu la anu’. În definitiv, pentru câteva
sute de Euro plus niste ore de munca printre fiare
si carburatoare, distractia de pe circuit este imensa.
Mai ales când poti sa busesti cum, când,
unde si, mai ales, pe cine vrea muschiu’ tau.
V-ati prins. Majoritatea celor care concureaza sunt
mecanici care ar putea demonta si pune la loc masinile
cu ochii închisi si, în ciuda faptului
ca pe circuit se încaleca furiosi, în
parcul rece, de cele mai multe ori, se întâmpla
sa schimbe piese între ei. În weekend-ul
de iarna în care s-a organizat la Bucuresti,
pe #Metalu’#, a plouat. Agentiile de publicitate
ar trebui sa ia aminte la imagini si sa-si schimbe
orientarea când mai fac reclame la detergenti.
Pentru ca daca mai scoate cineva culoarea sau albul
din salopetele concurentilor dupa 6 ture pe noroi,
atunci ia un premiu si din partea noastra. La Rallye
Cross si la Open, câstigator a fost Gabriel
Pana, pe un fost Opel Kadett, iar la Autocross a câstigat,
dupa ce-a facut o cursa întreaga cu roata fata
stânga aproape rupta, Petre Costache. Ne vedem
noi la anul...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Black Bull |
|
|
|
|
|
|
|
|
Murciélago R-GT este un Lamborghini care face
cât un camion de energizante.
Un Lamborghini Murciélago obisnuit, ca cel
care a uimit lumea automobilistica în 2001,
ofera toata drama de care este capabila firma italiana,
cu un plus de putere. Motorul care sta la baza afirmatiei
mele este un V12 - 6,2 litri, 48 de valve - care produce
580 CP, cu doar 21 CP mai mult decât scotea
motorul modelului precedent, în conditiile în
care nu este mai usor, ci, dimpotriva, este cu 25
kg mai greu. Aceasta bomba îi garanteaza o acceleratie
modica, de 3,7 secunde pâna la suta de kilometri,
si o viteza maxima care frizeaza absurdul, 330 km/h.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ei bine, chiar si în aceste conditii, taurii
de la micuta firma italiana - sub obladuirea baietilor
de la Audi - au considerat ca e nevoie de mici îmbunatatiri.
Asa ca au scos o noua cutie de viteze robotizata,
cu nume de cod #e-gear#, care are sistem secvential
de schimbare a treptelor controlat electronic. Cum
ne-am obisnuit deja de la alti bolizi, exista pe coloana
de directie doua palete care controleaza schimbarea
treptelor, înainte/înapoi, si doua butoane
pe consola centrala, unul pe care scrie #Normal# si
unul pe care scrie #Sport#, din ratiuni evidente.
În plus, exista si un mod de rulare pentru aderenta
foarte scazuta. Controlul tractiunii este o premiera
pentru Lamborghini, desi pentru curajosi sau talentati
exista posibilitatea decuplarii lui.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Si, chiar în momentul
în care credeam ca mai bine nu se poate, Lamborghini
a mai iesit cu o chestie neagra, care nu seamana deloc
cu Black Beauty. Pentru ca nu e deloc curba si pentru
ca nu e nicidecum prietenoasa. Pentru ca e o bestie. Se
numeste Murciélago R-GT si a fost realizata cu
experti de curse de la Reiter Engineering si de la Audi
Sport, divizia sport a companiei mama. Initial, se zvonea
ca vor fi produse doar trei exemplare. Din fericire, s-a
revenit asupra deciziei si acum cine are 500.000 de Euro
de cheltuit se poate gândi sa-si cumpere un Murciélago
R-GT, ca sa-l tina în garaj sau sa se dea cu el
pe o pista de aeroport, pentru ca masina nu poate circula
pe sosele. Puterea pe care o va dezvolta motorul n-a fost
înca anuntata, dar se stie ca s-a renuntat la tractiunea
integrala în favoarea tractiunii spate, din cauza
reglementarilor FIA. Pe scurt, R-GT-ul va concura pe circuitele
lumii - European FIA GT Championship si American Le Mans
Series - în clasa bolizilor de 1100 kg, dupa specificatiile
FIA. Ferrari si Maserati tocmai au primit un competitor
pe masura. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|